Lacoste: A tenisztől a parfümökig
Az olyan nagy múlttal rendelkező divatmárkák, mint a Lacoste, általában úgy kezdődnek, hogy van egy divatguru vagy egy divattervező. Jelen esetben pont a Lacoste a kivétel, ami megmutatja, hogy bárki lehetsz és bármit elérhetsz, csak akarni kell. A márka alapítója René Lacoste, 1904-ben párizsi születésű teniszező, becenevén Krokodil vagy Alligátor.
Tehát a márka logójában szereplő kis krokodil innen származik. De hogyan került egy teniszező a 20. század elején a divattervezésbe? René a két világháború közötti korszak egyik legsikeresebb teniszezője volt. Tökéletesen elindított pályafutását azonban egészségügyi okok miatt be kellett fejeznie, és azon gondolkodott, mi legyen a következő lépés. A hírnevét kihasználva szinte ajánlkozott a lehetőség: saját vállalkozás alapítása.
Lázadás az öltözködési szabályok ellen
René teniszezőként elégedetlen volt az akkor előírt öltözékkel, amely egy hosszú ujjú ingből, gallérból és sportdzsekiből állt. A játékosok inkább úgy néztek ki, mintha üzleti megbeszélésre mennének, semmint teniszmeccsre. A robusztus outfit nemhogy nem nézett ki sportosan, de nem is volt túl praktikus, meleg volt és viszonylag korlátozott volt a mozgás lehetősége. René egy pamut és légáteresztő, rövid ujjú póló ötletével állt elő, amely valahol a klasszikus póló és a jelenlegi előírt póló között volt. Ezzel forradalmat idézett elő a sportruházatban. Halála óta családja vette át a cég irányítását, amely folytatja a hagyományt, de a márka portfólióját más ruházati cikkekkel és kiegészítőkkel, valamint nagy sikerű parfümökkel bővítette. A márka a divat élvonalába tartozik, és a világ több mint 100 országában értékesítik.
Lacoste parfümök a mozgás szerelmeseinek
A Lacoste parfümök frissességükkel és könnyedségükkel tűnnek ki. Ennek köszönhetően különösen a fiatalok és az aktív életet élők kedvelik. A Lacoste a férfiaknak enyhén fűszeres, míg a nőknek enyhén virágos illatokat kínál. A márka alapítóira oly jellemző mozgás és sport szeretete minden egyes új illatban ma is, közel 100 évvel a márka alapítása után is megjelenik. A márka első parfümje egy 1984-es férfi illat volt, amelyet egyszerűen Lacoste névre kereszteltek. Alapja friss lime, zúzmó és levendula. Ezt követték az Essential, a Red, a Pour Homme és az Elegance férfi illatok sikeres szériái.
Az Inspiration, a Pour Femme vagy a Touch of Pink sorozat pedig olyan nők számára készült, akik bármilyen formában szeretik a sportot. A legnépszerűbb illat a Lacoste Pour Femme 2003-ból vagy az Eau de Lacoste L.12.12 Pour Elle Elegant 2015-ből. Az L.12.12 sorozat a népszerű és sportos pólóingre utal, amit a mellkasán egy krokodil díszít, emellett valószínűleg ez a márka legelterjedtebb szériája, jellemző még rá a tipikus színes üvegcséje is.